Etiquetas

viernes, 11 de noviembre de 2011

Webs de fantasia



El meu darrer projecte, “A l’ombra dels herois”, m’ha donat la idea de fer una web per penjar aventures per partides de rol. Tots els jugadors de rol tard o d’hora busquen una cosa així, i podria tenir prou èxit. Abans de començar m’he posat a investigar què hi ha ja penjat. He trobat menys webs de les que esperava. I en algunes de les que he trobat, m’ha sorprès trobar més webs de l’estil de la meva. És a dir, webs de “aquests són els meus contes, espero que en gaudiu tant en llegir-los com jo quan els he escrit”. Aquesta és una frase recurrent. Això ja no m’ha agradat gaire. D’altra banda he vist que hi ha força gent que es crea el seu propi món de fantasia i escriu al voltant d’aquesta idea. Hi ha webs amb mapes del món, idiomes. Hi ha per la web molts Tolkiens en potència. Ara, després obres els contes i et cauen els collons a terra.

Ja quan vaig visitar la pàgina oficial de D&D i vaig llegir els extractes de la seva literatura em va sorprendre el nivell tan baix que tenien alguns. I mirant algunes webs plenes de més i més escrits me n’he adonat una cosa: escriure molt no és garantia d’acabar escrivint  bé. Aquesta és la trista realitat. Jo confiava en que, a mesura que anés escrivint, aniria aprenent del procés i les meves històries anirien guanyant en qualitat. Ara veig que no té per què ser així, que cal alguna cosa més. Cal ser autocrític, llegir bons autors a veure com cony s’ho foten i provar sempre d’aprendre més.

Per altra banda també m’he trobat amb un altre fet important. Algunes webs tenen una qualitat altíssima. Al seu costat, em fa vergonya presentar la meva. En concret n’hi ha que es dediquen a publicar històries de rol de creació pròpia que són molt professionals, al nivell dels llibres oficials de Wizards of the Coast. Us en poso un exemple perquè veieu el que vull dir, i com una web d’aquest estil pot estar ben feta.


És una web d’una gran bellesa, i a més està molt ben muntada. Té tots els elements necessaris i és fàcil navegar-hi.

Tot això m’ha portat a reflexionar i m’ha confirmat el que ja sabia. Amb els meus coneixements bàsics estic molt lluny de fer una web amb cara i ulls, de fer contes atractius per llegir a primera vista, de fer aventures per partides de rol amb un aspecte tan polit. El que sí que puc fer és diferenciar-me. Ja tinc alguna idea del que pot fer que un d’aquests escrits sigui, més que bonic, pràctic. De com puc organitzar les meves creacions segons uns criteris diferents. De quina manera puc donar algun toc gràfic als meus contes.

Com sempre, el resultat de tot això segurament el veuran els vostres néts. Perquè a mi encara em falta una vida sencera d’aprenentatge. Seré un iaio molt actiu.

I de nou gràcies als que em llegiu.

Espero que hagueu gaudit tant llegint com jo en escriure-ho. ;)

3 comentarios:

  1. "Ara, després obres els contes i et cauen els collons a terra", cómo me he reído leyendo por primera vez ésta expresión en catalán, tomo nota!! jeje que está bien ir a clases y aprender una gramática correcta pero cosas como éstas también enriquecen el vocabulario jajaja. Moltes Gracies nen! jeje

    Tienes mucha razón en cuanto a la reflexión que has hecho y me alegro de que no solo veas sino que seas conciente de la realidad. Ahora, mi punto de vista es, que esto no interfiera en alguna manera para no hacer lo que a ti te gusta tanto; en este caso me refiero al escribir.
    Hay muchísimas webs como tú bien dices, de toda clase, tipo, tema, pero piensa algo, por lo que siempre me has dicho, o tal vez me tenga que rectificar luego; por lo que conozco es algo que tu lo has empezado por afición, por qué te gusta, por necesidad de expresarte, a lo que voy, recién ahora creo que te lo estás planteando de una forma más seria, más profesional, no sé si esta es la palabra correcta para usar, y como todo nuevo comienzo lleva sus pro y sus contra. Por favor no me interpretes mal, no le quito valor ni mérito lo que has hecho hasta ahora, solo que el enfoque que le estás dando últimamente es diferente.


    Y para terminar decirte que tú puedes aportar algo que siempre ha estado muy marcado en ti: “TU PARTICULARIDAD” y esto amigo mío es lo que te va a diferenciar y hacer de tu web algo “especial” ese granito de arena que por más sitios mejores o peores que puedan haber el tuyo no será del motón. Y en definitiva no es esto lo que importa realmente?, resaltar en un mundo tan variado y competitivo como puede ser la escritura.

    Besote!

    ResponderEliminar
  2. Una vez más, gracias por tu apoyo. Acepto tus palabras de ánimo encantado. :)
    Aprovecho para decir que ya he colgado en mi web la versión en un solo Pdf de "A l'ombra dels herois". Seria algo así como mi edición de lujo,jeje

    Un besote!

    ResponderEliminar
  3. Ei Ra, boníssim!
    Muy bien organizado,esquematizado y presentado. Enhorabuena!
    Por cierto, la parte "Sobre l´autor" me hizo muchísima gracia!,jiji.

    Apa!
    petons!

    ResponderEliminar